tirsdag 17. mars 2009

Gullkorn

Spørrespill er genialt! Spesielt viss det blir blandet med en del alkohol. Da kommer det ut mye rart, spesielt fra denne gjengen.

Så her skal du få en liten smakebit av gullkornene fra helgen:

- En kan ikke få salmonella av kjøtt. (Jeanny som er ganske sikkert på at biffen vår ikke kan bli dårlig av å ligge for lenge i bilen...)

- Hvem var president etter Nixon?
Ingrid: mhm... vet ikke helt.. Kanskje Kennedy, eller Roosevelt..
Hanne: Nei, det var Ford.
Ingrid: Ååååh!! Harrison Ford ja...!

- Hva var Akilles sitt svake punkt?
Inger Line: Vagina!

- Hvem skrev Ole Brum?
Inger Line (før spørsmålet var ferdig lest): Margit Sandemo!!

- "Alle gode ting er tre... 2 pupper og 1 tiss..." - Inger Line

- Jeanny fikk et spørsmål om en russisk president. Egentlig var det ganske logisk hvem det var snakk om (navnet Josef stod blant annet i spørsmålet, og ho fikk vite at han lå på utstilling i Moskva):
Ingrid: ååhh. Det der hadde vi om i KRL-timene..
Jeanny: Putin!
Svaret: Josef Stalin!

- Hva heter den store fornøyelsesparken i Gøteborg?
Inger Line: Linkin Park!!!

- Hva er dead weight?
Inger Line: eeeeeehm.... hud?

- Hvor falt skuddene som startet 1. verdenskrig?
Ingrid: Fredrikstad! (Dette er jenten som er meget interessert i verdenskrigene, og egentlig burde vite at skuddene falt i Sarajevo..)

- ".... down i the jungel..." Ingrid synger og peiker på Inger Line...

- Hva var den største hiten til Aqua?
Ingrid: Baby Girl..

- Hvilken pedal trenger du IKKE dersom du har automatgir?
Inger Line: GASSEN!!!
Da ho skjønte at dette var ganske så feil, kom ho med denne: Jeg har kun lov til å kjøre stompeakebrett...

- Hva er houvudstaden i USA?
Ingrid: New York

-"Jeg har smurfebæsj i alle øynene..." - Jeanny

- Hvor mange dager er det mellom julaften og nyttårsaften?
Ingrid: 6!!! (ho var ganske så sikker på dette).

- "Jeg har grodd de selv..." - Jeanny snakker om porene sine på nesen.

- "Jeg har jo foten min her.... å ja, jeg har vist en til..."- Ingrid etter at ho har revet ned en stabel med blader med foten sin.

- "Jeg fikk en utfordring, og da måtte jeg bare ta den.... i mitt eget hode... "- Jeanny etter at sofaen hadde "spist" ho.

- Hvilken "yrkestitel" har Gabriel, Mikael, Rafael og Uriel?
Ingrid: Advokater. (Alle som har fulgt med i KRL-timene på skolen burde skjønne at dette var erkeengler...)

- Mannlig håndballtrener for Bækkelaget?
Jeanny: Kjersti Brimi!!

- Etter et spørsmål om The E Street Band og Bruce Springsteen begynte Jeanny plutselig å synge på "Summer of 69". Ho hevdet også hardnakket at det var Bruce Springsteen som hadde denne sangen...

- "Ja, USA er jo en verdensdel"- Ingrid

- "De har sånne derre frynser" - Inger Line snakker om hvaler uten tenner..

- Foxterrieren ble brukt mye til jakt. På hvilket lite rovdyr?
Jeanny: Rotter! (Fox=rev!, og Jeanny kan veeeldig mye om hunder).

- Hvilken elv krysser mexicanerne for å komme til USA?
Inger Line: Kon Tiki!
Jeanny: Mexico gulfen!
(Svaret: Rio Grande)

- "Jeg er det vi kaller dead weigth in a swimming pool..." - Inger Line

- "Julius var det i forbinnelse med dyrebeskyttelse.." - Jenny snakker om aper som kjæledyr.


Dette var mange gode eksempler på gullkorn fra helgen. Som dere sikkert skjønner har vi ledd ufattelig mye:P


Hanne

4 kommentarer:

Marianne sa...

HAHAHAHA!

Anonym sa...

Hahahaha! Så morsomt å lese!

Hanne sa...

takk takk=) Som dere sikkert skjønner hadde vi det knall gøy på tur;)

Anonym sa...

Jeanette: Tusen takk for den koselige kommentar på bloggen min! :)